.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همه اظهارنظرها پیرامون حضور آیت الله در انتخابات + جدول
هاشمی می‌آید؛ هاشمی نمی‌آید
شمال نيوز: به نظر می‌رسد هاشمی رفسنجانی همچون دیگر کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم، در حال بررسی پایگاه‌های رأی آوری و امکان استقبال مردم و جریان‌های سیاسی از طرح دولت وحدت ملی است تا در نهایت درباره حضور یا عدم حضور خود در این انتخابات، تصمیم بگیرد.
هاشمی می‌آید؛ هاشمی نمی‌آید

نامه: به نظر می‌رسد آیت الله هاشمی رفسنجانی همچون دیگر کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم، در حال بررسی پایگاه‌های رأی آوری و امکان استقبال مردم و جریان‌های سیاسی از طرح دولت وحدت ملی است تا در نهایت درباره حضور یا عدم حضور خود در این انتخابات، تصمیم بگیرد.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 
یکی از چهره‌هایی است که این روزها نام وی در میان گزینه‌های احتمالی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یادهم مطرح می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکنون سه بار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران شده است. هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری پنجم و ششم، پیروز انتخابات بود و توانست به مدت 8 سال پیاپی در جایگاه رئیس جمهور ایران بنشیند. او در سومین حضور خود در میدان رقابت انتخاباتی، در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محمود احمدی‌نژاد رقابت کرد، اما این باز نتوانست پیروز انتخابات باشد و در نهایت احمدی‌نژاد موفق شد با کسب آرای مردم صندلی ریاست جمهوری را از آن خود کند. هاشمی رفسنجانی همچنین در انتخابات مجلس ششم از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای مجلس شورای اسلامی شد که به‌عنوان سی‌امین نفر تهران، جواز حضور در مجلس را کسب کرد، اما او در نهایت از حضور در مجلس انصراف داد.

حالا در حالی که کمتر از یک سال به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، در میان گزینه‌های احتمالی کاندیداتوری در این انتخابات، نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز دیده می‌شود. گمانه‌زنی‌ها درباره حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی واکنش‌های مختلفی را در میان چهره‌های سیاسی به دنبال داشته است. برخی از سیاسیون ایران معتقدند که حضور آیت الله هاشمی در این رقابت انتخاباتی به صلاح نیست و بهترین گزینه آن است که وی جایگاه خود را در سمت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته باشد و بیشتر هماهنگ‌کننده و هدایت‌گر جریان انتخابات باشد. این در حالی است که برخی دیگر حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات را منشا تحولات چشمگیر در نظام سیاسی و بهبود شرایط اقتصادی کشور ارزیابی می‌کنند.

در جدول زیر می‌توانید همه اظهارنظرها درباره حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را ببینید:

تاریخ چهره

اظهارنظر درباره حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات

20 مرداد

محمدرضا خباز

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

هاشمی رفسنجانی نباید کاندیدای ریاست جمهوری شود.

هاشمی باید سکاندار انتخابات ریاست جمهوری 92 باشد و مجموعه ای از نیروهای دلسوز نظام را دور هم جمع کند تا با هماهنگی وی یک فرد باسابقه و پخته در سیاست به عنوان کاندیدا به مردم معرفی شود.

4 شهریور

سید حسین نقوی حسینی

عضو فراکسیون رهروان

من بعید می دانم هاشمی کاندیدایی ریاست جمهوری شوند  اما اگر این اتفاق رخ دهد تکلیف بر دیگر نامزدها ساقط نمی شود و آنها می توانند حضور فعالی در انتخابات داشته باشند در واقع در انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز شاهد بودیم در حالی که هاشمی نامزد بود اما 9 کاندیدای دیگر نیز در انتخابات حضور  داشتند هر چند بنده بعید می دانم هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری شوند.
15 شهریور مرتضی سجادیان هاشمی اصلا تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد و مصالح نظام و کشور برای وی اهمیت خاصی دارد و به زودی نظر خود را درباره ماهیت انتخابات و کاندیدای مورد نظرش اعلام خواهد کرد.
18 شهریور

علی فلاحیان

وزیر اطلاعات دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی

من این موضوع را از آقای هاشمی رفسنجانی نشنیده‌ام اما به نظرم، باید جوان‌ها در انتخابات 92 نامزد شوند.

در انتخابات آتی برنامه‌های نامزدها باید محور باشد نه افراد.

19 شهریور

ابوالقاسم رئوفیان

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین

تا آنجا که اطلاع داریم هاشمی رفسنجانی تصمیم قطعی مبنی بر حضور در انتخابات نگرفتنده است اما قرائن و شواهد نشان می‌دهد اگر مشکل قانونی سن برطرف شود در انتخابات حاضر شده و وی یکی از مناسبت‌ترین گزینه‌هایی هستند که در معرض رای مردم قرار می‌گیرد.

هاشمی در خط ولایت و رهبری  حرکت می‌کند و یکی از معتقدترین چهره‌ها و رجال شاخص به اصل مترقی ولایت فقیه است.

19 شهریور

محمد هاشمی

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

بنده خبر حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را قویاً تکذیب می کنم.

این خبر تنها و تنها گمانه زنی رسانه ای است.

20 شهریور

محمدرضا باهنر

نایب رئیس مجلس و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین

من فکر می کنم مصلحت نیست که آقای هاشمی وارد میدان شود. ایشان جایگاه ویژه خودشان را داشته و باید جایگاه خود را حفظ کنند. نیروها هم زیاد هستند که دارند فعالیت می کنند. ما در این دوره کمبود کاندیدا نداریم بلکه اضافی هم داریم. می شود مدیریت و حمایت کرد تا انتخابات خوبی داشته باشیم.
25 شهریور

حسین قیومی

عضو حزب مردم سالاری

موضع هاشمی نشان می‌دهد که تمایلی به جناح‌گیری ندارد و در نظر دارد بطور عام وارد صحنه انتخاباتی شود یعنی بعنوان یک نیروی انقلابی در کنار جریان اجرایی تجربیات خود را در خدمت قوه مجریه قرار دهد.

حضور هاشمی را بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات یازدهم از دید سیاسی، اجتماعی و بحث رای آوری محتمل نمی‌دانم.

4 مهر

غلامحسین کرباسچی

دبیر کل حزب کارگزاران

من اصولاً معتقد نیستم که افرادی که یک بار در این سمت حضور داشتند دوباره به صحنه بیایند، چه آقای خاتمی، چه رفسنجانی و چه احمدی نژاد؛ هنوز کشور در قحط الرجالی فرو نرفته که از این چهره ها دوباره استفاده کنیم؛ باید با ورود افراد جدید هوای تازه‌ای به جامعه سیاسی وارد شود؛ خود این آقایان هم علاقه‌مند به حضور در انتخابات نیستند.
5 مهر قدرت‌الله علیخانی

مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام

من چیزی نشنیده‌ام.

من نمی توانم از طرف ایشان صحبت کنم ولی همواره نظر ایشان این بوده است که انتخابات باید باشکوه برگزار شود.

10 مهر

حمید حسینی

برادر وزیر ارشاد

اگر منطقی باشیم، فرصت انتخابات را با عینک تحریم‌ها نگاه می‌کنیم. انتخابات را از دیدگاه جناحی نگاه نکنیم و تنها به این فکر کنیم که چه کسی می‌تواند با حضورش به رفع تحریم‌ها کمک کند. اگر از این منظر نگاه کنیم آمدن آقای‌ هاشمی می‌تواند برای کشور منشأ خیر باشد.

اما در این میان اظهارنظر شخص هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی و احتمالی حضور او در این انتخابات قابل بررسی است. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی چندی پیش لوازم و زمینه‌های مناسب خروج از مشکلات فعلی را ایجاد وفاق و وحدت ملی، فضای باز سیاسی، توجه به خواست مردم، اجرای کامل قانون اساسی، سیاست تنش‌زدایی و حل مشکلات بین‌المللی عنوان کرد و گفت که در این مسیر می‌توانیم با مبنا قرار دادن سیاست‌های کلی مورد تایید رهبر انقلاب و تدوین برنامه‌های کارشناسانه و ایجاد دولت وحدت ملی به پیشرفت و سربلندی کشور و نظام که خواست رهبر معظم انقلاب نیز هست، تحقق ببخشیم.

به نظر می‌رسد طرح دولت وحدت ملی، ایده مناسبی برای نقش آفرینی جدی هاشمی رفسنجانی برای نقش آفرینی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است. هرچند که پیگیری و پیاده سازی این ایده با محوریت افرادی همچون علی اکبر ولایتی و ناطق نوری نیز مطرح شده است.

طرح دولت وحدت ملی با واکنش‌های مختلفی همراه بود. در حالی که بسیاری از جریان‌ها و چهره‌های سیاسی این طرح را در شرایط کنونی لازم و به مصلحت نظام نمی‌دانستند، برخی دیگر وفاق ملی حول محور شخصیت هاشمی رفسنجانی را به عنوان بهترین گزینه برای کنش در انتخابات ریاست جمهوری آینده معرفی می‌کنند.

تا امروز نقل قول‌های مختلفی از آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌ها منتشر شده است. چندی پیش علیخانی، مشاور هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که علی اکبر ولایتی کاندیدای مورد نظر و برگزیده هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری است. مدتی بعد آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با محمد خاتمی حضور خود را در انتخابات ریاست جمهوری تکذیب کرد. اما درست یک روز پس از این اظهارنظر، روزنامه آرمان روابط عمومی در خبر دیدار ناطق نوری با هاشمی رفسنجانی، نوشت که ناطق نوری از هاشمی رفسنجانی خواسته است که در انتخابات ریاست جمهوری حضور یابد و هاشمی رفسنجانی هم تأکید کرده که بدون واهمه وارد میدان رقابت خواهد شد.

در جدول زیر می‌توانید اظهارنظرهای هاشمی رفسنجانی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را بخوانید:

تاریخ     

اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات ریاست جمهوری

26 تیر برگزاری قانونی، شفاف و آزادانه همه مراحل انتخابات آینده ریاست جمهوری، اعتماد و امید را بیش از پیش در عرصه عمومی، گروه‌ها و نیروهای وفادار به انقلاب و قانون اساسی جاری خواهد ساخت و از این طریق می‌توان امیدوار بود تا دشمنان نظام اسلامی در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام گردند.
2 مهر ولایتی بهترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری است.  ولایتی باید تردیدهایش را کنار بگذارد و باید به او کمک کرد که به صحنه بیاید. الان هم خیلی ها از او خواسته اند که ورود پیدا کند اما او زیرکی به خرج داده و تا حالا جوابی نداده است.
10 مهر من نه تنها تصمیم به کاندیدا شدن در انتخابات ندارم، بلکه حتی اگر پست ریاست جمهوری را دودستی هم به من بدهند، حاضر به قبول آن نیستم.
11 مهر

بدون واهمه در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آتی حضور خواهد یافت.

هرچند که هنوز مشخص نیستد نقل قول روزنامه آرمان روابط عمومی درباره حضور قطعی و بدون واهمه هاشمی رفسنجانی در انتخابات، تا چه حد دقیق است و صحت دارد، اما در نهایت اظهارنظرهای مختلفی که این روزها از هاشمی رفسنجانی نقل می‌شود، شاهد آن است که او هم همچون برخی دیگر از افرادی که نام آنها در میان گزینه‌های احتمالی ریاست جمهوری مطرح می‌شود، هنوز به دنبال رد یا تایید قطعی حضور خود در این انتخابات نیست. شاید آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در حال بررسی وضعیت جامعه، پایگاه‌های رأی آوری و نیز امکان استقبال مردم و جریان‌های سیاسی از طرح دولت وحدت ملی است تا در نهایت با بررسی همه جوانب، درباره حضور یا عدم حضور خود در این انتخابات سرنوشت ساز، تصمیم بگیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 15 مهر 1391
فعلاً صلاح نیست
نا شناس 15 مهر 1391
امتحانش پس داده
نا شناس 15 مهر 1391
ماگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسه
نا شناس 15 مهر 1391
طرف تو ده راه نمی دادند سراغ خونه کد خدا را می گرفت
محمود--- ن 15 مهر 1391
کدام وحدت !!! کدام عرق ملی هرچی بوده وابستکی بوده خود فروشی به بیکانه با واردات بی رویه ضعنت ومعدن و منابع رانابود کردیم مغزهای متفکر خودمان را به جای ساختن مملکت خودمان گذاشتیم که در اختیار همانایی باشند که از سیر تا هفت سین را برای ما وارد بکنند تا سودش را آقا زادهگان و وابستهگان ببرند حالا شعار وحدت ؟؟ کدام وحدت یعنی بین بد و بدتر دو باره بدتر؟؟؟؟؟
علی 15 مهر 1391
واقعابهتراین این آقاتواین مملکت کسی نیست که بخواهدکاندیدای ریاست جمهوری شود؟آقاهاشمی دیگربس است شماوخانواده محترمتان امتحانتان رابرای این مردم پس دادید.
محسن 15 مهر 1391
با سلام اتفاقا چه اشکالی دارد خیلی هم خوب است
در توانایی ایشان شک ندارم
ایرانی 15 مهر 1391
بهترین گزینه آقای دکتر ولایتی است
علي 15 مهر 1391
نجان نظام از اين بحران فقط توسط هاشكمي امكان پذير است هاشمي مرد بحران هست خدا نگهدارش باشد اگر كانديد شود با تمتم توانمان از ان حمايت ميكنيم قطعا بالاي 30 ميليون راي داره. دلسوزان نظام باليد بدانند با حضور هاشمي در حقيقت نظام بيمه ميشود پس درود و سلام خدا بر هاشمي باد
مهدی از قائمشهر 15 مهر 1391
الان موقع این حرفها نیست که بگیم خانواده اش چکار کرد یا نکرد الان ودر این شرایط اقای هاشمی بهترین گزینه است شمارابه خدا اینقدر به او حمله نکنید میدانید که او بدترین شرایط را میگذراند امیدواریم هرچه باشد خیر باشد
اکبر سیرتی 17 مهر 1391
سلام بر هاشمی درود بر هاشمی
ه 20 آبان 1391
به نظرمن چهارتاجوان بیان و کاندیدبشن بهتره فقط خداکنه هرکی میشه بتونه کارهای بزرگ بکنه
نا شناس 14 دي 1391
فرد در صحنه امدن ملاک نیست سالم برگذارشدن انتخابات مهم است برادر !!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.